Uppgift:
1.
Artbestäm
de mossor, lavar och växter ni plockat gemensamt i gruppen. Använd en flora.
2.
Välj en
mossa, en lav och en fröväxt som du ska studera lite extra. Varje person
ska alltså välja en art från var och en av de tre grupperna.
3.
Fotografera
de arter du har valt med mobilkamera eller dator (Photo Booth). Om du tar bild
med mobilkamera behöver du föra över bilden till datorn.
4.
Undersök
och beskriv de arter du valt med hjälp av en flora, eller sök information på
nätet. Använd gärna stereolupp om tillgång finns.
5. Redovisning:
- 7A, 7D och 7E. Sammanställ och mejla dokumentet till Tommy, med text och bild. Ni ska ange vilka källor ni använt er av för att hitta informationen.
tommy.lejon@edu.boden.se
- 7B och 7C. Publicera er sammanställning på er skolblogg.
Vi kommer att bedöma era inlämningar enligt kursplanerna i biologi:
E:
Eleven kan söka naturvetenskaplig information och använder då olika källor. Eleven kan använda informationen på ett i huvudsak fungerande sätt för att skapa enkla texter och andra framställningar med viss anpassning till syfte och målgrupp.
C:
Eleven kan söka naturvetenskaplig information och använder då olika källor. Eleven kan använda informationen på ett relativt väl fungerande sätt för att skapa utvecklade texter och andra framställningar med relativt god anpassning till syfte och målgrupp.
A:
Eleven kan söka naturvetenskaplig information och använder då olika källor. Eleven kan använda informationen på ett väl fungerande sätt för att skapa välutvecklade texter och andra framställningar med god anpassning till syfte och målgrupp.
- 7A, 7D och 7E. Sammanställ och mejla dokumentet till Tommy, med text och bild. Ni ska ange vilka källor ni använt er av för att hitta informationen.
tommy.lejon@edu.boden.se
- 7B och 7C. Publicera er sammanställning på er skolblogg.
Vi kommer att bedöma era inlämningar enligt kursplanerna i biologi:
E:
Eleven kan söka naturvetenskaplig information och använder då olika källor. Eleven kan använda informationen på ett i huvudsak fungerande sätt för att skapa enkla texter och andra framställningar med viss anpassning till syfte och målgrupp.
C:
Eleven kan söka naturvetenskaplig information och använder då olika källor. Eleven kan använda informationen på ett relativt väl fungerande sätt för att skapa utvecklade texter och andra framställningar med relativt god anpassning till syfte och målgrupp.
A:
Eleven kan söka naturvetenskaplig information och använder då olika källor. Eleven kan använda informationen på ett väl fungerande sätt för att skapa välutvecklade texter och andra framställningar med god anpassning till syfte och målgrupp.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.